Reisverslag van de reis naar de Noordkaap juni 2002

Eindelijk na een lange reis Het Hoogtepunt

Op 10 juni 2002 hebben we een reis gemaakt naar de Noordkaap. De reisorganisator was de fam. Bolderman uit Veenendaal. Onderaan vind U een link naar het Reisverslag naar de Noordkaap.
De reis begon In Grave, daar vandaan werd er via Twente en Overijssel gereden over de Duitse Autobaan naar Rostock In Duitsland. Na enkele uren vertraging vertrokken wij om 24.00 uur met de ferryboot de Tom Sawyer richting Zweden. Om 04.30 opstaan, want om 05.00 uur ontbijt aan boord.

Dwars door Zweden naar het Noorden, ook de plaats Stockholm werd aangedaan. Een mooie stad. De hotels onderweg waren klasse met voor Zweeds begrip goede maaltijden. Voor wie van vis houdt is dit een ideaal land. En wij zijn viseters dus wij hebben gesmuld.

In Zweden hebben we erg genoten van de architectuur van diverse kerkjes en gebouwen. De natuur is daar erg saai, rijen bomen die steeds kleiner werden. Het was konstant kijken "wanneer zien we rendieren".

Via Zweden naar Finland. Na in de plaats Rovaniemi te hebben overnacht, zijn we naar de Poolcirkel gereden. Hier woont ook Santa Claus, erg toeristisch maar erg leuk. De Kerstkaarten die daar geschreven en afgegeven werden, werden voor Kerstmis 2002 netjes op tijd bij de mensen in Nederland bezorgd. De meesten vonden dit erg leuk. De Kerstman had de kerstkaarten ook nog zelf ondertekend. Door Finland naar het Noorden naar de Noordkaap, daar gingen we uiteindelijk voor. Het was hier prachtig, erg koud, en erg duur.

Via de Noordkaap door Noorwegen weer naar het zuiden gereden. Met twee veerboten zijn de de fjorden door gestoken. Onderweg veel gezien, In Oslo zijn we naar het Vigelandpark geweest, dit is echt een bezichtiging waard, wij zijn dan ook van plan hier naar terug te gaan.

Vanuit Noorwegen weer naar Zweden en met de Ferryboot de Peter Pan van Trellenborg naar Travemunde in Duitsland. Een schitterende boot, heerlijke smorgasbord. Veel zalm en andere lekkernijen. Weer via de Duitse autobanen naar huis. Het was een schitterende reis, goed verzorgd, maar erg vermoeiend. Totaal 7037 km. gereden en 630 km gevaren in 15 dagen tijd. Gerard van Baal uit Herveld was onze chauffeur en tevens reisleider, die heeft de reis echt compleet gemaakt.

Bij thuiskomst waren we moe maar voldaan, Na zo'n reis heb je eigenlijk een week vakantie nodig.